Week 1: Vancouver

Hoi allemaal,

Mn eerste week in Canada zit er al weer op. Gelukkig heb ik genoeg gedaan!

(ps, de fotos van dit verslag kun je hier bekijken: http://hankopreis.reismee.nl/fotos/2410272/week-1/)

De eerste dagen heb ik geslapen in een hostel in het centrum van Vancouver en de stad verkend; door de verschillende wijken gelopen en gefietst en de toeristische attracties bekeken.

De stad zelf voelt heel Noord-Amerikaans aan met kaarsrechte, kruisende straten die blokken wijken creëren. Het is wel een mooie stad met een fijne sfeer (al hebben sommige straten veel daklozen). Heel tof is dat Vancouver aan het water ligt met op de achtergrond de bergen. Al heb ik die bergen gisteren pas voor het eerst gezien omdat er dikke smog hing door de hevige bosbranden ten noorden van Vancouver. Gisteren heeft het voor het eerst in ik geloof 2 maanden geregend!

Het is overigens wel prima weer hier met 23-27 graden.

Toen ik de binnenstad gezien had ben ik naar Stanley Park gefietst, waarschijnlijk de meest bekende ‘attractie’ van Vancouver. Dit park is enorm groot (4.049 km²) met mooie velden, grote stukken bos en leuke wandelingen langs het water. Verder staat er een verzameling aan totempalen en is er een aquarium/dierentuin.

Ook heel erg mooi was de VanBusen botanische tuin. Met mooie diverse planten vanuit de hele wereld, moestuinen en een watervalletje. Hier heb ik een goede halve dag op mn gemak rondgelopen.

Indrukwekkend was ook de Capilano hangbrug in Noord Vancouver; een simpele hangbrug van 140 meter lang over een ravijn/rivier op 70 meter hoogte. Was erg tof om daaroverheen te lopen (al was het wel erg druk). Je kon daar ook nog langs de rotsen en door de boomtoppen lopen op een houten pad in de lucht.

Na 4 dagen ben ik naar een ander hostel gegaan, buiten het centrum. Ik had het wel gehad met de drukte van de stad en het hostel in het centrum was niet echt gezellig; ik wilde graag mede reizigers ontmoeten.

Het nieuwe hostel ligt aan het strand en bleek gelukkig een stuk gezelliger. Leuke groep mensen ontmoet en daar de laatste 3 dagen mee op pad geweest (nog een hangbrug en een park bezocht, bier op het strand gedronken, naar een kleine tropische vogel dierentuin geweest, maaltijden gemaakt en veel gelachen) Gisteren een kroegentocht gedaan vanuit het hostel, dit was uiteraard ook goed te doen!

Bizar was overigens nog toen we de bus namen en een zwerver flipte toen hij uit de bus werd gezet (hij had niet betaald en had een zak blikjes uit vuilnisbakken bij). Hij begon in te slaan op de chauffeur, ging naar buiten, rende/sprong tegen de vooruit op en brak vervolgens buiten de spiegel van de bus en sloeg 2 ruiten in…. Gezellige man! (niemand gewond gelukkig)

Vanavond is mn laatste avond hier, morgen vertrek ik naar de stad Victoria op Vancouver Eiland met een passagiersboot. Hier schijn je mooi naar walvissen en orka’s te kunnen kijken!

(ps, de fotos van dit verslag kun je hier bekijken: http://hankopreis.reismee.nl/fotos/2410272/week-1/)

Reacties

Reacties

Martin

Mooi verhaal Michael. Geniet er van.

Vincent

Leuk verhaal Hankie! Veel plezier daar!

Charles van Alphen

Leuk om eens wat van een ander ver land te lezen wens heel veel plezier en mooie ervaringen.

Yvonne

Zijn weer mooie foto's hoor het ziet er weer goed uit
Veel plezier ?

Marja

Een leuk verhaal en ik reis graag weer met je mee.
Veel plezier

Karin

Leuk weer Mike. We blijven je volgen?

Stefan

Klinkt als een lekker eerste weekje, geniet ervan!

opa en oma duiffie

Weer een leuk verhaal ! wat kan je in een week veel beleven ,We genieten met je mee , ik met het lezen opa met het luisteren De foto"s waren ook erg mooi Zo zie ik zodoende ook nog wat v.d. wereld .geniet er van knuffel opa en oma doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!