Week 2: Victoria en Tofino

Hoi allemaal,

(Ik heb deze keer mn foto’s in het verhaal gezet dus het lijkt allemaal langer dan het is.)

Week 2 alweer achter de rug, gelukkig heb ik genoeg gedaan in deze 7 dagen. Het voelt inmiddels al alsof ik een maand van huis ben dus dat is mooi!

Na mn avonturen in Vancouver heb ik de boot gepakt naar Victoria; de grootste stad van dit eiland (Vancouver ligt, vreemd genoeg, niet op dit eiland). De term eiland is ook wat verwarrend want Vancouver eiland is geloof ik bijna 2 keer zo groot als Nederland.

Victoria is een leuke havenstad en een stuk minder ’stads’ dan Vancouver. Je kunt hier super mooi langs de haven en de zee lopen. Ook is er een vrij groot park in de stad en Canada’s oudste ‘Chinatown’.


Vanuit Vicotia ben ik o.a. nog naar de Butchart Gardens gegaan. Dit is een prachtige botanische tuin die geloof ik internationale prijzen heeft gewonnen. Het was echt heel mooi, divers en goed onderhouden. Allerlei kleuren bloemen en planten vanuit alle delen van de wereld. Jammer genoeg barste het wel van de (voornamelijk Aziatische) toeristen.


De volgende dag heb ik een boottour gedaan naar zee om walvissen en orka’s te bekijken. Walvissen hebben we niet gezien, maar wel een grote groep orka’s en een eiland met heel veel zonnende zeeleeuwen.


Verder heb ik nog koffie gedronken met Erik (die ik van vroeger ken en inmiddels al 4 jaar in Victoria woont) en bier gedronken met mensen in het (gezellige!) hostel.

Vervolgens heb ik een auto gehuurd voor een maand omdat ik geen in heb om steeds afhankelijk te zijn van bussen. Dat is te veel plannen buiten de toeristische gebieden. Ik had geluk; ik had de goedkoopste auto gekozen online maar die hadden ze niet meer dus kreeg ik een veel grotere en luxere Chevrolet Impala mee! Rijden in stijl dus! (3,6 Liter V6 met 300PK)


Dezelfde dag ben ik naar Tofino gereden, een ‘wereldbekend’ surfdorpje in het westen van Vancouver Eiland. Hier heb ik nu 4 nachten geslapen in een hostel dat op een van de omringende eilandjes ligt. Heel erg tof! Je moet met een bootje naar het eiland en er is behalve het hostel niets in de nabije omgeving. Hierdoor kun je ’s avonds een geweldige sterrenhemel zien met talloze vallende sterren en zelfs de ‘wolk’ van de melkweg is zichtbaar.

Extra speciaal is dat het water momenteel lichtgevend alg bevat. Ik ben avonds in het pikkedonker gaan zwemmen met een groepje en dat was echt magisch. Alle golven die je maakt door te lopen of te zwemmen hebben een duidelijk zichtbare gele gloed. Onderwater plassen was helemaal een feest haha; alsof je lasers schiet.

Hieronder zie je het einand vanuit een van de havens van Tofino (die met die hoge berg):

Uitzicht vanuit de keuken van het hostel:


Op het eiland, en in Tofino heb ik mn dagen gevuld met surfen en een hele moeilijke, steile, hike naar de top van het eiland; door een oud bos klim/wandel je 2.5 uur lang over bomen en wortels om vervolgens beloond te worden met een waanzinnig uitzicht over de omgeving.

Ik ben ook nog een keer gaan vissen met 2 anderen die spullen bij hadden. Niets gevangen helaas, maar heel speciaal was de aangespoelde totempaal:


Later in de week hadden 2 jongetjes van de bijbehorende camping een mega zalm gevangen. Deze werd door een medewerker gefileerd en ik heb zelfs een rauw stuk op. Veel verser ga ik het niet meer eten denk ik.

’s Avonds op het eiland zaten we met groepjes om het kampvuur om bier te drinken en sterke verhalen te vertellen. Ik was vooral opgetrokken met 2 Engelse gasten en wat Duitsers (ook in Canada barst het weer van de Duitse backpackers).

Gisteren heb ik, samen met een van de Engelse jongens, de zonsverduistering gezien. We konden nergens meer een brilletje vinden/kopen, maar gelukkig was er een groep mensen in het park die hun brilletjes wilden delen. De zonsverduistering was best bizar! Het werd duidelijk een stuk donkerder/kouder, ook al was de verduistering hier maar 90%.


Nu ga ik proberen om langsaam mn weg omhoog te rijden naar Prince Rupert, om vanaf daar naar het eiland Haidai Gwaii te gaan. Dit mooie eiland schijnt nog te barsten van de informatie en bezichtigingen van de oorspronkelijke inwoners van canada (net als in Amerika zijn dat ‘indianen’).

Reacties

Reacties

Charles

Mooi verhaal, vindt het wel duidelijk met de mooie foto's in de tekst,op naar het volgende verslag ik kijk er naar uit nog veel plezier.

Martin

Schitterend en idd veel duidelijker met de foto's er meteen bij.

Vincent

Mooi om te lezen weer Hankie! Veel plezier!

Yvonne

Mooi Michael
Op naar je volgende verslag ?

Sylvia

Je hebt weer een hoop gezien en gedaan. Het lijkt me een fantastische beleving om tussen de lichtgevende algen te zwemmen (en te plassen). Ik vind de foto's erbij beter en duidelijker dan bij blog 1. Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende blog. Dikke knuffel van mij.

Marja

Je hebt niet stilgezeten zie ik en idd veel duidelijker zo met de foto's erbij. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Stefan

Ziet er super mooi uit daar Hankie! Ga je nog proberen te surfen? En hoe romantisch...met je nieuwe vriend in je armen naar de zonsverduistering kijken ;) Veel plezier nog!

oma duiffie

jonge wat een belevenissen , je maakt op zo"n manier veel mee .het is allemaal weer erg mooi moet ik nu ook nog zeggen dat het zo met die foto"s heel duidelijk is ,nee toch !! Geniet er nog heel veel van Dikke knuffel Opa en Oma doei

Karin

Gaaf Mike! Was weer leuk om te lezen. ?

bas

lekker bezig mikey!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!