Week 3(.5): Whistler, Banff en de 'snelweg'

Hoi allemaal (en bedankt voor de leuke berichten),

Weer bijna 1,5 week verder sinds mn laatste verhaal. Tijd dus voor een update!

Mn plan om naar Prince Rupert te rijden in het noorden was al snel op een lager pitje gegaan toen ik in Whistler aan kwam.

Hier wilde ik eigenlijk 1 nacht slapen maar ik besloot er 2 van te maken omdat het toch hondenweer was in het noorden…. Deze 2 nachten werden er echter uiteindelijk 5!

Whistler is een van de bekendste wintersportgebieden in de wereld, dit in verband met de epische bergen die ieder jaar gegarandeerd meters sneeuw bevatten.

In de zomer kun je je hier vermaken met wandeltochten, mountain biken en prachtige uitzichten over de meren, bossen en dorpjes in het dal.

Whistler trekt vooral veel jonge mensen aan en zodoende is er in het dorp ’s avonds ook genoeg te beleven.

Ik had gauw een leuke groep mensen leren kennen in het hostel waarmee ik ’s avonds en overdag optrok. Zo hebben we overdag een wandeltocht naar verlaten treinstelsels in het bos gedaan, hebben we een berg van 6 km omhoog gewandeld (er lag nog sneeuw!) en bij het hostel beach volleybal gespeeld.

Ook zijn we langs ‘Green lake’ gelopen. Dit meer heeft (zoals meer meren in Canada) een hele mooie kleur door het smeltwater van de bergen/gletsjers.


’s Avonds vermaakten we ons met, koken, poolen, drankspelletjes en uitgaan. Ook hebben we in het dorp de bokswedstrijd tussen Mayweather en Mcgreggor (op tv) gekeken. Dit was een van de grootste gevechten ooit en dat leefde hier enorm; we konden geen enkele kroeg meer in maar op straat hebben we met een grote groep kunnen kijken naar de tv’s van een kroeg met terras. Het deed me denken aan het WK/EK hier met al het gejuich!


Ook ontmoette ik in het hostel in Whistler een knappe meid uit Quebec, en heb ik zodoende ook m’n Frans nog even wat kunnen oppoetsen ;-)

Toen ik na 5 nachten dan toch maar richting Prince Rupert wilde vertrekken (16 uur rijden), vroeg die zelfde meid of ik anders niet even naar Banff (een heel bekend natuurgebied, 5 uur verder op) wilde komen… Hier was zij inmiddels (met dr zus). Nou vooruit, ik ben de kwaadste niet!

Banff stond bij mij (en alle andere reizigers) hoog om mn lijstje, en is een van de must-see plekken in Canada. Hier ga ik straks ook nog met Hugo heen als hij hier is (Huug, je kijkt je ogen uit daar!)

Uiteindelijk ben ik 2 dagen en nachten in Banff geweest, hebben we prachtige watervallen, werkelijk adembenemende meren gezien hier (de auto kwam weer goed van pas) en zijn we naar een heel teleurstellende hot springs (warm waterbron) geweest… hetwas gewoon een heet zwembad.


Inmiddels ben ik na twee dagen goed doorrijden (16 uur, 1400 KM) aangekomen in Prince Rupert.
Hoewel de rit lang was, was dit geen straf. Vooral in de Natuurgebieden Banff en Jasper is het echt mega mooi; ik moest mezelf inhouden om niet om de 15 minuten te stoppen om foto’s te maken. Ik ben blij dat Hugo en ik straks nog op ons gemak door het gebied kunnen rijden.


Meer noordelijk is het rijden af en toe minder imposant (maar nog altijd mooi). Hier merk ik overigens wel dat ik buiten de standaard toeristische paden treed; hostels zijn er nagenoeg niet en ik kan soms tientallen kilometers scheuren zonder andere auto’s tegen te komen!


Bizar was ook toen ik door een gebied kwam waar er nog bosbranden waren in de omgeving. Het ruikt dan overal naar rook en het lijkt net super mistig (de foto hieronder was rond een uur of 16:00)

Morgen ga ik voor 9 dagen naar het eiland Haida Gwaii om me daar onder te dompelen in de prachtige natuur en de cultuur van de eerste inwoners van Canada (indianen), maar daarover later meer.

Reacties

Reacties

Charles

Ik ben jaloers op Ruben die dit moois in levende lijve mag gaan zien wij moeten het met jouw foto's doen ook niet slecht het is een prachtig land geniet ervan.

Ria

Wat een prachtige reis en dankzij jouw verslag genieten wij mee! Veel plezier.

oma duifie

Hoi Michael Het is weer erg mooi !Wat zie jij heel veel ,op zo"'n manier .En wat een leuk meisje ,om je Frans mee op te halen ,ja ja we kennen je beter !!( dat verlegen ventje ) haha ! leuk dat je straks alles nog een keer kan bekijken . de 2e keer je nog meer . Geniet er nog maar van dikke knuffel Opa en Oma

Martin

Weer genoten van je mooie verhaal en foto's
Veel plezier verder.
PS: Moeten we haar al Photoshoppen in de familiefoto's?

Marja

Wat is het daar mooi. Kijk uit naar je volgend verslag over het eiland. Of worden de plannen weer omgegooid?. Veel plezier.

Stefan

Chickie hoor...

Karel

Hallo Michael wat maak jij mooie en leuke dingen mee prachtig verslag schitterende natuur veel plezier nog. gr Jo en Karel

Frenk

Nou,nou, wat vervelend allemaal. Geniet ervan,het is er inderdaad prachtig

Yvonne

Ik ben wel een beetje jaloers op mijn zoon hoor die gaat al dat moois in het echt beleven
Veel plezier
Dikke kus

Ruben

Ik ga met Steef mee.. Chickie hoor...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!