Week 5/6: Kamloops, Vancouver en Whistler

Hoi allemaal,

Hoog tijd weer voor een update!

Na mijn laatste verhaal moest ik binnen een aantal dagen in Vancouver zijn. Tijd zat om 2 dagen te stoppen in de plaats Kamloops. Deze stad ligt in het ‘drogere’ deel van British Columbia. Rode/bruine rots- bergen en dor geel gras geven de omgeving een ‘cowboy’ gevoel.

Ik heb hier o.a. een meer bezocht. In het park (die was wel groen) rondgelopen en de stad verkend. Hoogtepuntje was wel het uitkijkpunt buiten de stad. Hier heb je vanaf een berg een prachtig uitzicht over de omgeving (en in de verte de stad).


Na 2 dagen werd het tijd om terug naar Vancouver te rijden en helaas m’n huurauto in te leveren. Erg jammer want het was een heerlijke auto! En met bijna 7000 km op de teller in een maandje heb ik hem goed gebruikt.

Ik had m’n auto ingeleverd op de ochtend van de 16e, wat betekende dat ik nog 2 dagen had voordat Hugo arriveerde. Deze 2 dagen kon ik gelukkig slapen bij Huw, een Australische jongen die ik in het begin van m’n reis had ontmoet in Vancouver. Hij gaat een semester naar de universiteit van Vancouver en had inmiddels een huurhuis met een paar andere studenten.

Overdag hebben we biertjes gedronken aan het strand, zijn we gaan klimmen bij een indoor-klimmuur en hebben we de campus van de universiteit bezocht. Deze campus is echt enorm, het is gewoon een groot dorp. De school heeft meer dan 60 000 studenten en naast heel veel schoolgebouwen zijn er sportscholen, een groot zwembad, meerdere parken/tuinen, restaurants, kroegen etc. Vooral de japanse tuin was erg tof. Even was ik weer in Japan :-) Heel leuk om een keer zo'n grote universiteit mee te maken. Kreeg spijt dat ik tijdens mijn studie ook niet een semester in het buitenland heb gestudeerd!


Nadat Hugo is aangekomen (jeej) hebben we samen de stad te voet verkend, door de stad en rond het enorm grote (en mooie) Stanley Park gefietst en zijn we met Huw erbij Grouse mountain opgewandeld. Deze vrij zware, enorm steile hike was een mooie binnenkomer voor Hugo haha, die z’n tong hing op de grond.

Boven op de berg hebben we genoten van een welverdiend pilsje, het uitzicht en hebben we naar de 2 beren gekeken die daar achter een hek zitten.


’s Avonds zijn we naar een kroeg gegaan en hebben we Poutine gegeten; typisch Canadees fastfood. Het is een bak, krokante patat met stukjes speciale kaas, overgoten met een smaakvolle jus, heerlijk!


De volgende zijn Hugo en ik onze huurauto gaan ophalen en hadden we geluk! In plaats van de goedkope auto die we hadden gekozen kregen we een goede stationwagen toen de meneer begreep dag we naar natuurparken Banff en Jasper gingen. Deze liggen namelijk in de ‘Canadian Rockies’ en hier kan het soms ineens al vroeg gaan sneeuwen! Gelukkig is het weer overigens momenteel nog prima met 18 graden.

Omdat alle hostels in Banff en Jasper nog vol waren zijn we eerst 3 nachten naar Whistler gegaan. Deze bekende wintersport plaats was ik al geweest maar er was genoeg te zien en het was hier vorige keer heel tof. En dit bleek ook nu zeker weer zo te zijn!
Zo hebben we een distillerij bezocht, meerdere meren bekeken, watervallen gezien en wat wandelroutes gedaan.


's avonds was het helemaal feest. Zo zijn we de 2e avond naar een brouwerij geweest met een groep, en daarna veel te dronken geworden in Whistler zelf. Veel kan ik me niet herinneren, maar gezellig was het wel!


Ondanks de kater hebben we de volgende dag wel 14 km langs het prachtige Chekamus Lake gewandeld met een gozer waarmee we op de kamer lagen in het hostel. Aan het einde hadden we gewoon weer trek in pils dus het was een prima dag!

Die avond was er een ‘illegaal’ feest ergens diep in het bos bij een meer. Hier gingen veel mensen uit het hostel heen. Ondanks dat we de volgende dag 9 uur naar Banff moesten rijden wilden we dit uiteraard meemaken en dan maar niet te veel drinken. Als stok achter de deur heb ik maar gereden en uiteraard hadden we snel een auto vol met mensen uit het hostel die anders een taxi moesten nemen. Na een tijd zoeken vonden we eindelijk de lange, afgelegen grindweg die we moesten nemen naar het feest.

En wow, wat een ervaring! In het pikdonkere bos loop je ineens een paadje in dat verlicht is met allerlei kleuren lampen en kom je uit bij een opening waar een houten constructie was gebouwd voor de DJ. De omgeving was versierd met UV lampen en allerlei lichtgevend touwen/objecten. Veel mensen waren versierd met lichtgevende verf en er werd goed gedanst. Totaal waren er denk ik wel een mannetje of 300 ofzo en van wat ik begreep was het feest al de halve dag bezig en zou het nog wel een dagje doorgaan. Vanzelfsprekend waren er daar genoeg mensen die niet vies waren van wat verboden middelen. Toen hierdoor later op de avond het gros niet meer aanspreekbaar was, was het tijd om te gaan want het was inmiddels al weer veel te laat.

De volgende dag zijn we vrij vroeg, met minder slaap dan me lief was, naar Banff gereden. Dit was nu de 2e keer dat ik de rit maakte maar hij is mooi genoeg om meermaals te doen! Vandaag hebben we de eerste dag hier gehad en gaan we over 3 dagen naar Jasper. Maar hierover volgende keer meer!

Reacties

Reacties

Sylvia

Weer genoeg gezien, gedaan en gedronken. Leuk om dat nu samen te beleven. Mooie foto's! Heel veel plezier nog samen.
Groetjes en een knuffel van mij.

Marja Sarelse

Weer veel beleefd wederom mooie foto's. Geniet samen van het moois.
Gr Marja

Piet

Top jongen(s), mooie foto's en geniet de laatste weken.
grs

Yvonne

Leuk hoor veel plezier nog samen
?

oma duifie

Jongen ,wat heb je weer veel beleefd. wel leuk dat Ruben er nu ook bij is !
Dan kan je er later ,als je grijs wordt samen nog eens over babbelen
zo iets van weetje nog !!!
nog veel plezier samen ,en een dikke knuffel van ons !
Geef Ruben er ook maar een van mij Groetjes .

Vincent

Lekker jaloersmakend weer, pokkejong.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!